2010年4月2日 星期五

世界真細少少少少...... by 中產管數男﹝轉載﹞

引用自:http://www.menwhenmiddle.com/2010/03/blog-post.html

太耐無寫野,藉口當然話自己忙冇時間,何況現在趕緊final results announcement,邊有時間寫呢寫路啦...

不過今日發生既事,就真係不得不寫,當係我老人家好長氣咁訓話d時下後生仔、80後...點都好。

話說公司現在請人,希望吸納d有兩、三年在大行工作過有audit經驗既後生仔入黎train,祈望佢地會成為日後公司另一個FC之類。

當然收到不少回覆,有big4既,又有在2nd tier既...之類...

其中有三個最吸引我既係...

1) A小姐在我同一間big4公司做過,而最抵死既係佢仲係曾經參與過我前公司既audit,即我在位時應該見過佢,怎致問過我野(雖然我唔記得佢個樣);

2) B先生在一間2nd tier audit firm做,而正係我有大學同學在呢間firm做audit partner;

3) C小姐亦有big4 experience,而咁岩地,佢亦曾經參與過現在我公司前幾年既audit(雖然我一定未接觸過佢,因為當時我都未黎)。

三位Candidates都有相同之處,就係佢地都有我認識既人曾經同佢地共事過(不論係上司、平輩、定下屬),而作為一個interviewer,第一時間可以做既就係:問d friends攞佢地既reference check。

「性格有d古怪,好有自我個性,唔聽人說話,最衰既係做事求其,得過且過,唔認真,做野好麻麻。」

呢個就係我攞A小姐既第一個reference。

結果呢,我當然冇俾個first interview既機會俾A小姐。

而B先生同C小姐既reference都比較正面,所以就先俾個機會佢地、見一見佢地。

你可能會話我比較求其,只係聽自己d friends三言兩語就決定見唔見呢個Candidate。 我唔理別人點睇,只知道Information for human resources is costly and imperfect,要知道呢個Candidate係唔係一個合適既人選,同你一齊共事過既人就係最好既reference。可能一個人此既意見係bias,但同時間幾個人都係說類似既說話,其可信性冇10成都有7、8成,都已經足夠我決定請呢個人與否。

可知道,有時別人俾你既一句reference,往往勝過你在resume寫上十句既qualification。

我舊公司老頂在請我時都曾經問佢在big4既朋友(大部份都係partners、senior managers等)攞我既reference,他說我既recommendation都好好,先致請我呢個毫無commercial experience既audit仔做佢公司既管數人,當然我可以好proud of咁講佢最後冇搵錯人啦。

藉此我都想同時下後生仔講下,呢個世界其實好細,尢其是會計界、audit呢一行,行埋行埋原來你又識佢、佢又識他、他又識得我。唔理你既同事係你既上司、平輩、定下屬,都要好好咁同他們相處、做好份工、盡自己責任、唔好怕蝕抵、get the job done。因為你既好表現人家係會知道,而最重要既係他朝你唔會知係邊日在咩時候就係要靠佢既一句說話而救左你、得到好處。

有人話咁樣好似好攻心計者,我就話換個角度黎講,你受薪既就當然要盡責任完成工作,雖然好多時眼前你會見到好多不平等、蝕抵既事,但往往就係你今日既蝕抵做成他日既回報。何況你做好本份,人家都只係順水推舟,幫你講句好說話者。

想當年那個recommend我係一個good employee既partner,就係當年令我經常ET(eat time,即超時無補水)既一位audit partner,無佢一句說話,我何來有現在既機會同風光。

現在好多人都只睇到眼前利益,有時要看遠少少,何況後生有的是時間同青春,豪俾佢唔好根根計較又點話?不難發覺,根根計較既人好難會上到位的。

沒有留言:

張貼留言