2009年6月15日 星期一

我的舊老細 by 米都話唔搞咯﹝轉載﹞


引用自:http://ricericemake.blogspot.com/2008/08/blog-post_19.html

以前曾經跟過一個「有趣」既老細。


我呢個舊老細永遠鬧人唔駛本,而且重鬧得泥係好唔尊重人既;即係,咩粗口都出齊,亦會用啲好侮辱性既說話泥鬧,例如:「x你屎忽丫,你讀咁多書讀屎片架,咁都唔識!」、「挑,你個腦生响屎忽度架?咁x蠢都有既?」


如果佢鬧既嘢係合理既都仲算好,幣在佢大部份鬧既嘢都係唔合理既。因為佢既諗法,根本好多時就係唔合邏輯既(一個正常會用邏輯諗嘢既人又點會咁鬧啲下屬?)


而由於佢做嘢唔識得跟邏輯,佢好多時根本唔知大老闆諗緊啲乜,於是每一次準備開會,佢都係「漁翁撒網」咁將所有資料呀,唔同既option呀咁排晒出泥...而做呢啲準備工夫既,當然唔係佢,佢只會講一句:「喂,聽日開會呀嗱,你地準備好晒所有嘢呀吓!唔好到時俾大老闆問到口啞啞呀吓!」咁當然,佢唔會講咩係「所有嘢」...而實際上,每次開會用到佢要我地準備既所有嘢既機會,就實在真係唔多,大概用到全部嘢既5%到啦。咁於是,為左開會前一晚有得瞓,我同我啲同事就要估晒大老闆最有機會問啲乜,然後就整嗰啲;其他既嘢呢,就求其印一大疊嘢出泥,好似做左好多嘢咁,其實係搏佢唔睇(呢個計劃99%係會成功既)。

同埋,我呢個老細同「正常」既老細係唔同既:佢要交一份嘢俾你做嗰時,係唔會brief你呢份嘢既背景同埋究竟想你做啲咩,但就好似預左你知道晒應該要做啲咩咁。例如,佢會聽完一個大老闆既電話,之後就叫我入房,然後對我講:「大老闆啱啱打左個電話泥,話聽日就要個report,你快x啲揾埋阿邊個同阿邊個搞掂佢!」要注意,以上括號入面既說話係佢既exact wording,我首先要估佢口中既「阿邊個」同「阿邊個」即係指阿A、阿B定阿C呢?咁估完之後,又要估大老闆其實想要邊份report?最初返工既時候成日估錯,於是又係俾佢鬧;到之後我醒左啲,識得每逢佢講電話,我就豎起隻耳仔偷聽。就咁,其實如果當你有留心聽一個人講電話,其實你係可以有八成估中同佢傾緊電話嗰個人講緊咩嗰喎!再加上,有時大老闆要啲咩,都可以估到八成(例如月尾就梗係想睇吓今個月公司個account balance。)

所以到左後來,我又真係唔駛佢brief我,都估到八成佢想要啲咩。

不過有時佢真係離譜得好過份既...有一次,我同個同事趕左幾晚,為左做份report交俾佢;咁到左一朝早,將份report交到佢手之後,過左唔夠五分鐘,佢就叫左我同埋同事一齊入去。佢跟住就鬧(紅色既係佢既說話,綠色係我講既):

「你呢份report垃圾泥既,入面啲資料都唔update既!」
「冇理由嗰喎,我地明明check過晒呢啲係最新既data泥嗰喎」(我與同事面面相觀,疑惑中)
「你仲要駁咀!明明你地就做嘢唔小心啦,呢啲點會係最新既data?! 你都冇x用既...(下刪一百字不斷鬧我既粗口)」

鬧左幾分鐘後...

「而家仲唔拿拿聲出去搞番掂份report佢!」
「但係我手頭上既data真係得呢啲係最update架囉喎~」

就响呢個時候,佢施施然咁响佢自己個柜桶入面攞左畳新既data sheet出泥。
「呢啲先係最新架嘛!」
「但係你冇話俾我知有呢啲新既data喎。」
「我冇講,咁你唔識得問架?你做人冇好奇心、求知慾既咩?」

為免再浪費時間,我和同事相視苦笑一下,拿拿聲攞左啲新data就走左出去改份repot喇。

咁,响呢間舊公司度做左一年左右我就走左喇。走既時候,簡直有一種「脫苦海」既感覺。

*******************************************

到而家,過左幾年之後,我反而覺得好感激自己曾經遇上左一個咁樣既老細。

因為响佢手下做嘢,所以我學識左去多觀察,其實唔駛人brief,都已經可以知道應該要做啲咩;

又學識凡事從唔同人既角度諗(例如大老闆想要啲咩,我呢個野蠻老細又想要啲咩),咁就可以將件事做得周全;

仲有,凡事問多兩句,係唔會死人既(例如我而家做report,都會問齊其他人:「呢啲係最新既資料泥既囉呵?」)

更重要既係,學識左獨立...以前當我跟住上司做嘢,我都係等上司俾指示,然後去執行就算;到跟左呢位老細,我一定要獨立思考,「究竟佢俾既指示啱唔啱?應唔應該跟住做?唔跟既話又應該用咩方法先可以做到件事?」一定唔可以佢叫我做咩就做咩,咁樣一定會出事。

同埋,最重要既係,當我以後遇到啲咩既激氣事,又或者遇到啲無理取鬧既人既時候,我都可以心平氣和咁去面對,唔會動氣,唔會衝動,唔會傷身;因為我明白左,唔合理既係對方(就好似我上述既「收理data sheet」事件咁),何必同佢一般見識?!只係笑一笑,盡快搞掂件事就係最好既應對方法。

或者有好多人唔駛經過我上述呢啲既「訓練」,都識得晒以上既道理;但係我就真係比較蠢啲,要經過呢個老細「點醒」先識得咁諗...

沒有留言:

張貼留言