2009年6月28日 星期日

強暴 IT 事件

按:黑人兄這個經驗真經典。呢個客無project workflow 概念,無成本概念,不懂專重 IT 人,亂點一通。瘋狂改Request,真係蝕x死。條氣好唔順!
-------------------------------------------------------------------------------------

女人性格 by 黑人﹝轉載﹞
引用自:http://tkma.blogspot.com/2009/03/blog-post_25.html

最近接一單案子,網站製作,急趕。客戶是個典型女人性格的女人,擅於感性溝通,不擅理性邏輯思考。

因為事前規劃欠佳,網站的內容都是斷截禾蟲地一丁半點擠出來,很多時做好了轉頭又要改,死線不變。

最麻煩就是客人心血來潮,突然想起就拋個request出來,然後問你幾時有。

辛苦計出一個時間,她又討價還價「星期五太遲,黎啦幫幫忙星期三啦」「星期三前真係做唔切喎」「但係我星期三一定要出到街...幫幫忙啦」,總之玩了一輪word games,最後「咁我星期三等你喇喎」,despite the fact 我個答案係「做到幾多得幾多,做唔晒唔關我事。」

如是者交鋒一兩次,很快就摸到個pattern。原來客人需要一個口頭承諾,有承諾就有安全感,有安全感不管現實能否起貨都不要緊,deadline時就會十萬個電話打來問責 「又話星期三有既?仲有,你上次應承我有Q,點解無?」(Q是任何黑人從未聽過的requests)

長久不是辦法,其他客人的project schedule 亦全被打亂,再加上通了幾晚頂,生活節奏亂籠。於是不再輕易接她的電話,始終打舌戰不是我強項,就算給你辯到deadline提前至星期三又如何?處理technical issues的人是我,現實是星期三不行就是不行,program不能分段上,未寫好就跑不動,跑不動就無野睇,一字咁淺。

不通電話,就變成msn chat攻勢,結果淨係msn 拉鋸都可以無左整個上午。終於要「向無理要求說不」,請對方將所有requests 用email 白紙黑字寫清楚,因為她們(連同老闆)的想法天馬行空,突然就有新點子,隨口說說就要你點石成金paste字成site 幫幫手唔該啦黎啦。吾生有也涯,以有涯隨無涯,蝕入肉矣。

然後客戶老闆寫email和打電話來發脾氣,黑人絕少在公事上發沒有作用的脾氣,亦相信多數的生意人也是如此,誰知客人女老細的來電都無甚建設性,講完一輪前因後果心理背景深情分享,next step就係「你快d覆返個期俾我。」至於「期」是甚麼,整個website還有甚麼outstanding tasks 就隻字不提(主動問都依然同你分享心路歷程),來電目的純粹是表達她憤怒無助的感覺,我明,theropy session丫嘛。

故事發展是loop回文章的第三段「d字可唔可以放大d...改顏色,幫幫手啦...幾時有丫唔該?」

報酬丟那媽,計劃亂如麻。割蓆止蝕,怒出invoice,附加一句:再改,事無大小,逐次收費。

(又,坦白講,我非常明白點解佢地以前次次同freelancer合作做website都被人甩底或者反面。)

沒有留言:

張貼留言